Kuten kaikki varmasti tiedämme, koronatilanne on vaikuttanut harrastustoimintaan jo paljon vuosien 2020 ja 2021 aikana. Celestial Stars Cheer Team ry:lle on tärkeää, että lapset ja nuoret pääsevät jatkamaan harrastustoimintaa pandemiatilanteen rajoitteiden sisällä. Tämä vaatii yhteistyötä, jaksamista, ja ennen kaikkea yhteisten pelisääntöjen noudattamista.

Muistattehan jo aiemmilta kausilta tutut koronaohjeistukset harrastustoiminnan yhteydessä:

– Kädet pestään saippualla niin treenipaikalle saapuessa kuin treeneistä poistuessa. Käsidesiä on saatavilla läpi harjoitusten, ja sen käyttöä suositellaan.

– Jokaisella harrastajalla on oltava mukana oma juomapullo. Muiden juomapulloista ei saa juoda. Mikäli oma juomapullo on unohtunut, tulee juominen hoitaa suoraan hanasta.

– Kipeänä ei tulla treeneihin lievissäkään oireissa. Mikäli samassa kotitaloudessa epäillään koronavirustartuntaa, treenit tulee myös jättää väliin. Muistattehan ilmoittaa poissaoloista valmentajille.

– Turvavälejä pidetään treeneissä aina, kun mahdollista. Harrastajien toivotaan jättävän juomapullonsa niin, että juomatauot ovat myös mahdollista pitää turvavälit huomioiden. Stunttiryhmät pidetään etäällä toisistaan mahdollisuuksien mukaan, ja ne pyritään vakiinnuttamaan mahdollisimman pian kauden alkaessa. Halailua ja muuta lähikontaktia tulee välttää myös treeneihin saapuessa ja sieltä poistuessa.

– Valmentajilla on maskit aina treenien aikana, ja he pitävät mahdollisuuksien mukaan etäisyyttä harrastajiin.

– Yli 12 -vuotiaiden tulee käyttää maskeja treenipaikalle saapuessa sekä sieltä poistuessa, mikäli siirtymisen aikana tullaan kohtaamaan toisia joukkueita.

– Treenipaikalle saattavaa huoltajaa pyydetään pysymään oven ulkopuolella tai pitämään sisään tullessa maskia. Huoltajat eivät valitettavasti voi jäädä seuraamaan harjoituksia.

Kiitos teille kärsivällisyydestänne koronan aiheuttamien muutosten ja rajoitteiden keskellä. Yhdessä selviämme tästäkin kaudesta parhaiten.

– CSC ry:n hallitus